Hela kroppen springer

Har löpträningen fått en lika självklar plats i kalendern som frukost och middag? Kul att du kommit igång ordentligt i så fall! Kom bara ihåg att även om du springer med benen är även en stark bål viktig för ett effektivt löpsteg. Ett tips från oss är att träna olika varianter av klassikern Plankan: lyft ben och armar, uppochner eller på sidan, det går att variera oändligt. Ta det lugnt bara om du inte är van, smart att starta mjukt.

Känner du dig stark och taggad för skogen? Anmäl dig till XC-race redan idag! http://xcrace.se/anmalan

Det blir kul! 🙂

[![anna-plankan](https://xcrace.lok.se/wp-content/uploads/2016/09/Anna-plankan-300x225.jpg)](https://xcrace.lok.se/wp-content/uploads/2016/09/Anna-plankan.jpg) [![anna-plankan-sidan](https://xcrace.lok.se/wp-content/uploads/2016/09/anna-plankan-sidan-300x225.jpg)](https://xcrace.lok.se/wp-content/uploads/2016/09/anna-plankan-sidan.jpg)
[![anna-plankan-uppochner](https://xcrace.lok.se/wp-content/uploads/2016/09/anna-plankan-uppochner-300x225.jpg)](https://xcrace.lok.se/wp-content/uploads/2016/09/anna-plankan-uppochner.jpg)